A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 132. §-a (2)
bekezdésének e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a
következőket rendelem el:
1. § (1) Az Szt. 92/D-92/H. §-aiban foglaltak
szerint a személyes gondoskodást végző személyek adatait működési
nyilvántartásba kell venni.
(2) E rendelet alkalmazásában
a) személyes gondoskodást végző személy az, aki
aa) a személyes gondoskodást nyújtó szociális
intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló
1/2000. (I. 7.) SzCsM rendeletben, valamint a személyes gondoskodást
nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek
szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.)
NM rendeletben meghatározott képesítési előírásokhoz kötött
tevékenységet főállásban közalkalmazotti jogviszonyban vagy
munkaviszonyban (a továbbiakban együtt: munkaviszony), illetőleg
hivatásos nevelőszülői foglalkoztatási jogviszonyban [150/1997. (IX.
10.) Korm. rendelet 15. §] vagy szociális vállalkozás [188/1997. (XII.
16.) Korm. rendelet 18. §; 281/1997. (XII. 23.) Korm. rendelet 12. §]
keretében végez, és
ab) a képesítési előírásoknak megfelelő
szakképesítéssel rendelkezik;
b) főállásnak több egyidejűleg fennálló
munkaviszony esetén az a munkaviszony tekintendő, amelyben a munkaidő
hosszabb, azonos hosszúságú munkaidejű munkaviszonyok esetén pedig az,
amelyiket korábban létesítették.
2. § A működési nyilvántartást a Nemzeti Család-
és Szociálpolitikai Intézet (a továbbiakban: nyilvántartó) vezeti.
3. § A nyilvántartónak
a) a nyilvántartási adatok bejelentése [Szt.
92/F. § (1) bekezdés] az 1. számú melléklet szerinti adatlapon,
b) a személyes gondoskodást végző személy
adataiban bekövetkezett változások bejelentése a 2. számú melléklet
szerinti adatlapon
történik.
4. § (1) A 3. § szerinti bejelentési
kötelezettségnek
a) a szociális, gyermekjóléti vagy gyermekvédelmi
intézményben munkaviszonyban főállásban foglalkoztatott, illetőleg
hivatásos nevelőszülői foglalkoztatási jogviszonyban álló személyes
gondoskodást végző személyre (a továbbiakban együtt: munkavállaló)
vonatkozóan az intézmény vezetője, illetőleg a működtető (a továbbiakban
együtt: munkáltató),
b) önmagára vonatkozóan [a ba)-bc)
alpontokban foglalt személyek a továbbiakban együtt: önbejelentésre
kötelezett]
ba) a szociális, gyermekjóléti vagy
gyermekvédelmi intézmény vezetője,
bb) a személyes gondoskodást szociális
vállalkozóként végző személy,
bc) a települési önkormányzattal munkaviszonyban
álló, egyszemélyes szolgáltatásként személyes gondoskodást végző személy
(családgondozó, házigondozó, falugondnok stb.)
tesz eleget.
(2) A munkáltató a bejelentési kötelezettsége
teljesítésekor az 1. számú melléklet szerinti nyomtatványokat a 3.
számú melléklet szerinti adatösszesítővel továbbítja a
nyilvántartónak. A munkáltató bejelentési kötelezettsége a próbaidőre
alkalmazottakra nem vonatkozik.
5. § A munkavállaló
a) a működési nyilvántartásba vételhez szükséges
adatokat a munkába lépéskor, illetőleg a hivatásos nevelőszülői
tevékenysége megkezdésekor,
b) az adatokban bekövetkezett változásokat,
továbbá a továbbképzési kötelezettség teljesítését, illetve a szakvizsga
letételét - a változások bekövetkeztét, a képzés teljesítését, illetőleg
a szakvizsga letételét követő - harminc napon belül
köteles a munkáltatónak bejelenteni és rendelkezésre
bocsátani az igazolásokra szolgáló iratok másolatát.
6. § (1) A munkáltató a továbbképzésre kötelezett
munkavállaló továbbképzési kötelezettségének teljesítését a tárgyévet
követő év február 28-áig, a szakvizsga letételét az arról szóló oklevél
bemutatását követő harminc napon belül jelenti a nyilvántartónak a 4.
számú melléklet szerinti adatlapon. Az adatlaphoz mellékelni kell a
továbbképzési programon való részvételről a továbbképzés szervezője
által kiállított igazolás, illetőleg a szakvizsga letételét igazoló
oklevél másolatát.
(2)
(3) Ha a személyes gondoskodást végző személyek
továbbképzéséről és a szociális szakvizsgáról szóló jogszabály
rendelkezései szerint megszakadt továbbképzési időszak tovább
folytatódik, a továbbképzési időszak megszakadásáig teljesített
továbbképzések, illetve a szakvizsga letételének igazolására az (1)
bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.
(4) Az önbejelentésre kötelezett továbbképzési és
szakvizsga letételi kötelezettségének bejelentésére az (1)-(3)
bekezdésben foglaltak megfelelően irányadóak.
7. § (1) A nyilvántartó a működési
nyilvántartásba vételről az 5. számú melléklet szerint igazolást
állít ki, amelyet megküld a nyilvántartásba vett személynek.
(2) Ha a nyilvántartásba vétel munkáltatói bejelentés
alapján történt, a nyilvántartó a nyilvántartásba vételről a 6. számú
melléklet szerint visszaigazolást küld a munkáltatónak.
(3) A nyilvántartásba vételről szóló igazolás hét
évig érvényes. A hét év elteltével - amennyiben a működési
nyilvántartásból való törlésre okot adó körülmény nem merült fel - a
nyilvántartó új igazolást ad ki.
(4) Ha a munkavállaló nem tett eleget a továbbképzési
vagy szakvizsga letételi kötelezettségének, a nyilvántartó erről
értesíti a munkáltatót.
8. § (1) Ha a működési nyilvántartásból való
törlésre okot adó körülmény - az önbejelentésre kötelezett halálát
kivéve - következik be, a bejelentésre kötelezett a körülmény
bekövetkeztétől számított 30 napon belül a 7. számú melléklet
szerinti adatlapon köteles ezt a nyilvántartónak bejelenteni.
(2) Ha a munkáltató a működési nyilvántartásból való
törlést az Szt. 92/G. § (2) bekezdése szerinti ok miatt kéri, és az
adatlapon jelzi, hogy a volt munkavállaló feltehetően a jövőben is az e
rendelet alapján működési nyilvántartásba vételi kötelezettséggel járó
tevékenységet fog végezni, úgy a nyilvántartó egy évig nem törli az
adatokat. Amennyiben az egy év alatt nem érkezik a nyilvántartott
személyre vonatkozóan új bejelentés, az adatokat törölni kell.
(3) Az önbejelentésre kötelezettek működési
nyilvántartásból való törlésére az (1) bekezdésben foglaltak
értelemszerűen irányadóak.
9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon
lép hatályba.
Nyilvántartási szám
1. Megye:
..............................................................................................................................................
2. Név:
...................................................................................................................................................
3. Születési, családi és utónév:
..............................................................................................................
4. Neme: 1. férfi 2. nő
5. Születési hely:
............................................................ 6.
Születési idő: ...........................................
7. Anyja neve:
................................................................ 8.
Állampolgárság: ......................................
9. Munkáltató székhelyének neve, címe:
..............................................................................................
A nyilvántartó által megadott kódja:
Telefonszáma:
...........................................................
Telephely neve, címe:
......................................................................................................................
A nyilvántartó által megadott kódja:
Telefonszáma:
...........................................................
10. Ellátási forma, intézmény típusa: (A
megfelelő rész aláhúzandó.)
1. Étkeztetés
2. Házi segítségnyújtás
3. Családsegítés
4. Idősek otthona
5. Pszichiátriai betegek otthona
6. Szenvedélybetegek otthona
7. Fogyatékos személyek otthona
8. Hajléktalanok otthona
9. Pszichiátriai betegek rehabilitációs
intézménye
10. Szenvedélybetegek rehabilitációs
intézménye
11. Fogyatékos személyek rehabilitációs
intézménye
12. Hajléktalan személyek rehabilitációs
intézménye
13. Idősek klubja
14. Gondozási központ
15. Fogyatékosok nappali intézménye
16. Szenvedélybetegek nappali intézménye
17. Pszichiátriai betegek nappali intézménye
18. Nappali melegedő
19. Időskorúak gondozóháza
20. Fogyatékosok gondozóháza
21. Pszichiátriai és szenvedélybetegek
átmeneti otthona
22. Hajléktalanok éjjeli menedékhelye
23. Hajléktalanok átmeneti szállása
24. Pszichiátriai betegek lakóotthona
25. Fogyatékos személyek lakóotthona
26. Gyermekjóléti szolgálat
27. Bölcsőde
28. Családi napközi
29. Házi gyermekfelügyelet
30. Helyettes szülő
31. Gyermekek átmeneti otthona
32. Családok átmeneti otthona
33. Nevelőszülői hálózat
34. Javítóintézet
35. Gyermekotthon
36. Területi gyermekvédelmi szakszolgálat
37. Egyéb, éspedig:
............................................
11. Fenntartó típusa: 1. állami 2. nem állami 3.
egyházi
12. Betöltött munkakör; tevékenységi kör: [Az
1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet, illetve a 15/1998. (IV. 30.) NM
rendelet alapján.]
1. intézményvezető
2. szakmai vezető
3. szociális segítő
4. gondozó
5. szakgondozó
6. vezető gondozó
7. családgondozó
8. családgondozó asszisztens
9. utógondozó
10. gondozási központvezető
11. klubvezető
12. mentálhigiénés munkatárs
13. szociális munkatárs
14. ápoló
15. szociális és mentálhigiénés csoportvezető
16. foglalkoztatás szervező
17. helyettes szülői tanácsadó
18. nevelő
19. hivatásos nevelőszülő
20. gyermekfelügyelő
21. gyermekvédelmi ügyintéző
22. nevelőszülői tanácsadó
23. örökbefogadási tanácsadó
24. vagyonkezelő gondnok
25. gyámi, gondozói tanácsadó
26. növendékügyi előadó
27. gyógypedagógus
28. pszichológus
29. fejlesztő pedagógus
30. pedagógus
31. pszichológiai tanácsadó
32. gyógytornász
33. konduktor
34. munkaoktató
35. eseti gondnok
36. hivatásos gondnok
37. terápiás munkatárs
38. egyéb, éspedig:
............................................
13.1. Jelenlegi munkáltatónál a munkaviszony
kezdete:
13.2. A közalkalmazotti jogviszony, munkaviszony,
hivatásos nevelőszülői foglalkoztatási jogviszony létesítésének
ideje, tevékenység kezdete:
14. Iskolai végzettség:
1. általános iskolai végzettség 2. középfokú
védettség 3. felsőfokú végzettség
15. A szakképzettségre vonatkozó adatok: [Az
1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet, illetve a 15/1998. (IV. 30.) NM
rendelet alapján.]
Dátum: ............................................
P. H.
Dátum: .....
P. H.
Dátum: ............................................
P. H.